Sabtu, 12 April 2014

Sambil menyelam minum air di Pulau Tioman

Assalamualaikum,



Syarikat telah menganjurkan Trip ke Tioman bagi meraikan rakan niaga yang telah memberi sumbangan  sepanjang Tahun 2013. Seramai 52 orang telah terpilih untuk menyertai trip ini dan ditanggung sepenuhnya oleh pihak syarikat. 

Saya telah dipilih oleh syarikat sebagai koordinator untuk memastikan perjalanan trip tersebut berjalan lancar. Peluang yang ada tidak saya lepaskan cuma masalahnya saya memang tak boleh berpisah lama dengan anak-anak. Setakat ini paling lama pun hanya semalam yang boleh berjauhan itupun atas urusan kerja. Kalau lebihlama  tidak keruan hidup saya. 
  
Memandangkan trip 3 hari 2 malam bermula hari jumaat maka saya membawa suami dan anak-anak sekali . Kos ditanggung sendiri . Tak kisahlah janji senang hati dan mereka pun suka hati. 

Perjalanan makan masa agak lama juga bertolak dengan bus jam 11 malam hari khamis ke Jeti Tanjung Gemuk. Feri ke Tioman jam 11 pagi dan Alhamdulillah sampai ke Tioman jam 1.30 tengahari.  Penat  badan menempuh perjalanan yang jauh. Tapi alhamdulillah hajat saya untuk bawa keluarga ke Pualau Tioman tercapai juga akhirnya. Bekerja sambil bercuti bersama keluarga. 

Anak-anak saya memang sangat gemar mandi laut dan buat aktiviti lasak. Tambah lagi kegembiraan mereka apabila ramai kawan-kawan sebaya yang pergi bersama. 
  
Kami menginap di Sun Beach Resort. Chalet mengadap laut. Mutu perkhidmatan, makanan dan aktiviti  disini agak bagus dan memuaskan semua peserta. 

Pulau Tioman ini memang sangat cantik, air yang jernih kehijauan , ikan-ikan sangat jinak jelas kelihatan dipermukaan air campakkan roti ke permukaan air. Masya Allah cantik sungguh ikan-ikan tersebut. 
 Aktiviti snorkeling di Marine Park  memang mengujakan. Kagum dengan ciptaan Allah. Ikan sangat jinak bermain-main di kaki. 

2 malam di Pulau Tioman memang tak cukup. Insya Allah  ada rezeki akan datang lagi. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan